Thursday 10 December 2015

#SiapaAku? SEGMEN 2015 Kalia

بسم الله الرحمن الرحيم
Setulus kasih ibu dan sejernih kasih bapa maka lahirlah seorang puteri yang kuat membebel, merajuk, makan, mengomel, memilih, melalak ini pada tanggal 4 Februari 1994 jam 04:20am yang diberi nama NurSabrina binti Abd Ghani. Boleh panggil Nur @ Sab @ Reen @ Ina tapi kebiasaannya kengkawan semua panggil Sab. Umur? Kira sendiri sebab Sab dah bagi tarikh lahir dekat atas tu. Hehe. Anak pertama dari tiga orang adik beradik. Kaklong ok!

Lahir di Hospital Bukit Mertajam, Pulau Pinang dan kini menetap di Padang Serai, Kedah. Pernah menetap hampir 10 tahun di Permatang Pauh, Pulau Pinang. Sekolah? Pernah bersekolah di Sek. Keb. Permatang To' Kandu pada tahun 2001 sehingga 2004 dan kemudian berpindah ke Sek. Keb. Guar Lobak pada tahun 2005 sehingga 2006 seterusnya melanjutkan lagi persekolahan ke Sek. Men. Keb. Taman Jelutong, Kulim pada tahun 2007 sehingga 2011.

Alhamdulillah masih diizinkan oleh Allah untuk terus menyambungkan lagi pelajaran di Kolej Universiti Islam Melaka dalam bidang Undang-undang dan Syariah selama tiga tahun bermula 2012 sehingga 2015 dan telah berjaya menamatkannya baru-baru ini. Walaupun dah hampir lapan tahun tak pernah lekat di rumah tapi hobi yang sampai sekarang Sab suka ialah jadi seorang surirumah seperti memasak, mengemas dan sebagainya lah.

Itu jela serba sedikit tentang Sab. Harap ada yang sudi baca. Nama pun sesi kenal mengenal kan? Kena la detail sikitkan? Just klik banner dekat atas tu untuk join this segmen ok. Bukan banner atas ni tau, banner yang atas sekali tu. Jom reramai memeriahkan lagi segmen ni. Seronok juga buat biodata diri ni. Teringat zaman kanak-kanak dulu. Hehe. Thank you sebab sudi baca celoteh yang tak seberapa ni.

Kalau ada yang mengenali diri ini mohon tinggalkan jejak anda ok (jejak kasih kejap)
Tarikh Tamat: 30 Disember 2015

Dari Abu Hurairah r.a. Sesungguhnya Rasulullah s.a.w. bersabda : "Barangsiapa yang beriman kepada Allah dan Hari Akhirat maka hendaklah dia berkata baik atau diam".

6 comments:

  1. budak KUIM??? DUUS? dah graduate ke?? Omoh~ *shocked*

    ReplyDelete
    Replies
    1. Iyup KUIM. Dah graduate bulan9 baru2 ni. Why??
      KUIM jugak? DUUS jugak?

      Delete
    2. I think I might know you.. hehe satu batch dengan zura la ni. :P xjumpe kat KUIM jmpe kat sini yer..

      Delete
    3. Wahhh untung jadi blogger ni. Sab dengan Zura satu kelas dulu. Rezeki jumpa sini.

      Delete
  2. Singgah :D
    http://theonlygirl98.blogspot.my/2015/12/siapaaku-segmen-2015-kalia.html

    Wahh, akak ambil course undang undang dan syariah? Boleh tak akak kongsikan pengalaman akak sbagai student undang undang dan syariah sbb saya ingat nanti masuk u saya nak ambil course tu huhu :D Kalau akak tak keberatan la :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Insyallah. Ada masa nanti akak buat entry share akak punya experience. Tapi tak menarik pun la experience akak

      Delete