Sunday 15 May 2016

Confident Level Kurang Apabila .............

Image result for confident
بسم الله الرحمن الرحيم | السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Confident. What is confident? Chewahh. Omputih pulak. Hahaha. Apa itu konfiden? Konfiden tu keyakinan. Keyakinan pada diri setiap manusia. Setiap orang ada tahap keyakinan diri masing-masing. Orang yang kuat nervous a.k.a. gementar ni selalunya dikaitkan dengan kurangnya keyakinan di dalam dirinya. Nervous ni banyak. Ada yang nervous bila nak jumpa orang, ada yang nervous bila nak buat presentation, ada yang nervous bila nak pergi interview, ada yang nervous bila pertama kali nak jumpa bakal mertua. Hahaha. Itu nervous paling teruk rasanya. Tapi tak semestinya dia nervous, dia kurang keyakinan diri. Mungkin dia ada alasan tertentu. Siapa tahukan?
Confident level kurang apabila ..................
Sab nak cerita pasal tahap keyakinan dalam diri Sab. Sab actually ada satu sifat tau. Sifat yang mana, bila Sab tengok orang tu 'popular' Sab jadi kurang keyakinan untuk tegur dia. Contohnya, kalau Sab join mana-mana giveaway and antara salah satu syarat yang diletakkan ialah tag mana-mana rakan and and make sure diorang tahu yang awak tag dia. Fuhhh. Sab rasa susah sangat nak buat benda ni. Sab rasa kurang keyakinan bila nak tag orang. Lagi-lagi bila Sab tengok followers dia ramai sampai mencecah ribuan. Mesti akan datang satu perasaan yang mengatakan, dia nak join ke eh? Dia baca tak agak-agak kalau aku letak dekat cbox/shoutbox dia ni?
Image result for confident
Minta maaf ye. Sab bukan bermaksud nak cakap orang yang followers dia ramai ni sombong ke apa. Tak ok. Ini salah satu sikap Sab.Confident level Sab low bila berhadapan dengan orang-orang 'popular' ni. Itu je. Mungkin ada yang sudi nak bagi kata-kata semangat pada Sab supaya Sab boleh ubah mindset Sab ni. Harap-harap ada yang sudilah. Hehe. Itu je rasanya luahan dari lubuk hati Sab untuk entry kali ni. Thank you sudi membaca. Bye!

Dari Abu Hurairah r.a. Sesungguhnya Rasulullah s.a.w. bersabda : "Barangsiapa yang beriman kepada Allah dan Hari Akhirat maka hendaklah dia berkata baik atau diam".

2 comments:

  1. Allahu~ macam tahu2 je ni. sama la kita.... T^T

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hurmm. Dari dulu lagi macam ni. Susah betul nak buang sifat unik ni T_T

      Delete