Tuesday, 17 May 2016

Again! Penganiayaan Terhadap Kucing #2

Image result for emoticon sedih
بسم الله الرحمن الرحيم | السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
Ok. Serious benci. Kenapa manusia sanggup buat benda macam ni pada haiwan yang comel dan tak bersalah ni. Allah beri kita akal untuk kita berfikir dengan baik bukannya Allah bagi kita akal untuk berfikir perkara yang diluar jangkaan manusia. Tolong la manusia. Haiwan ni tak berakal. Kalau dia buat salah apa-apa, it is ujian la. Ujian yang Allah turunkan untuk menguji kita. Itu pun tak boleh nak fikir ke haa?!!

SEMOGA ALLAH BERI KAU BALASAN YANG SETIMPAL DENGAN PERBUATAN KAU

Aku benci penganiayaan terhadap haiwan. Tak kiralah haiwan tu anjing ke, monyet ke, apa sekalipun, dia tetap ciptaan Allah. Kau siapa nak buat dia macam ni? Sedar sikit. Kita pun datang dari dia. And tak mustahil dia boleh buat kita macam ni. Ok la! Tak boleh taip banyak-banyak lagi. Nanti banyak lagi aku sembur. Bye!

Dari Abu Hurairah r.a. Sesungguhnya Rasulullah s.a.w. bersabda : "Barangsiapa yang beriman kepada Allah dan Hari Akhirat maka hendaklah dia berkata baik atau diam".

8 comments:

  1. Allahuakbar..!!..(!_!) Menangis..Siannya..Kejam nye diorang..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan?? Sangat kejam. Tergamak betul buat macam ni T-T

      Delete
  2. kesiannya..adoi..kenapa la sampai mcm ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hurmm... Tersangatlah tak berhati perut orang yang buat ni T-T

      Delete
    2. tu la,.saya kalau kejadian mcm ni mmg tak dpt terima ni..adeh..

      Delete