Tuesday 15 November 2016

Kod "Scroll Box" Dalam Entry

بسم الله الرحمن الرحيم | السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Hari tu Sab ada cakap nak share kod scroll box dalam entry kan? Kod ni bukan Sab buat tau. Tapi Sab ambil dan gunakan pada blog Sab. Sab just share je dekat sini. Sab dah minta izin pada tuan asal untuk share kan di sini. Sab just share kod je. Kalau korang nak tahu lebih lanjut tentang penggunaan kod ni, korang boleh klik banner dekat atas tu untuk terus ke blog pemilik asal. Ok! Ni kod nya:
<center>
<div style="background-image: url(&quot;http://dl.glitter-graphics.net/pub/303/303771ob8r4r0z04.png&quot;); border: 3px double #FF3399; height:150px; overflow: auto; width: 400px;">

Taip isi-isi dan ayat korang di sini ...

</div>
Kod dia pendek je tapi saja nak letak scroll box juga. Bagi yang tak tahu scroll box tu mcam mana, dekat atas ni la scroll box. Boleh tarik naik atas turun bawah. Bahasa mudahnya macam tu la. Ini cuma kod je tau. Kalau korang nak tahu full tutorial untuk gunakan kod ni, macam Sab cakap tadi, korang boleh klik banner di atas tu untuk ke blog pemilik asal kod ni dan dapat tutorial penuh penggunaan kod ni di sana. Sampai sini dulu perkongsian dari Sab. Selamat mencuba. Bye!

Dari Abu Hurairah r.a. Sesungguhnya Rasulullah s.a.w. bersabda : "Barangsiapa yang beriman kepada Allah dan Hari Akhirat maka hendaklah dia berkata baik atau diam".

6 comments: